Арвен.bg

10 начина да забързаме метаболизма си – част 2

Както вече споменахме в предната ни статия, по-бързият метаболизъм е свързан с по-ниска телесна маса.

Ето и другите 5 начина, чрез които може да забързате своя метаболизъм.

1. “Подлютете” храната си

Лютивите храни съдържат вещества, които могат да забързат метаболизма по напълно естествен начин. Такова вещество е например капсаицинът в лютите чушки. В този ред на мисли, готвенето с червен пипер, е добър начин едновременно да направите ястието по-вкусно, но и по-здравословно. 

Ефектът е сравнително краткотраен, но приемането на люти храни в ежедневието за по-дълъг период от време, би довело до сумиране на ефекта и дългосрочно забързване на метаболизма. 

Важно е да отбележим в случая, че лютите храни могат да доведат до раздразнение на гастроинтестиналния тракт.

2. Наблегнете на протеините

Както вече отбелязахме в предната статия, организма изразходва калории дори за храносмилане. Имайки това предвид, различните вещества използват различно количество енергия, за да бъдат разградени. Така най-лесно се усвояват въглехидратите, а най-много енергия за обработване използват протеините.

Следователно, за да забързате метаболизма си, не пропускайте да включите чист протеин в хранителния си режим. Такъв се намира в големи количества в телешкото, пуешкото, рибата, бялото пилешко месо, някои ядки, бобови култури, яйца(без жълтъка, въпреки че и той е много полезен, но в по-малки количества) и някои млечни продукти.

3. Добавете кафе или черен чай към своето ежедневие

Навярно много от вас вече пият кафе, а дори и черен чай, всеки ден. Основната причина да обожаваме тези напитки е свързана със съдържащия се в тях кофеин. Благодарение на него усещаме прилив на енергия, повишена концетрация и мотивация. Освен тези и много други подобни чувства, кофеина има и свойството да забързва метаболизма за кратък период от време. Това е така, тъй като провокира по-бързото усвояване на енергия от клетките и съответно по-бързата нужда от производство на нова(горене на калории).

Препоръчваме приема на кафе или черен чай непосредствено преди тренировка – повишава издръжливостта и премахва чувството за умора.

4. Презаредете със зелен чай

Приема на зелен чай или оолонг чай(комбинация от зелен и черен чай) предоставя много ползи за организма, една от които – забързан метаболизъм. Това, което е уникално в тези чайове, е комбинацията от кофеин и биоактивни катехини – субстанции, които имат безброй ефекти върху човешкия организъм. Приема на 2 до 4 чаши чай на ден може да ускори метаболизма с до 17% по време на умерено интензивни натоварвания. Това са данни, получени чрез проучвания.

5. Избягвайте диетите с гладуване

Дневният прием на по-малко от 1,200 калории за жени и 1,800 за мъже, може да бъде много опасен за здравето и определено не води до забързване на метаболизма. Ефектът от тези диети е редуциране на телесната маса за сметка на доброто здраве. Резултатът е липса на важни за метаболизма минерали, витамини, аминокиселини и редица други. Също така, постепенно се получава отпадане на мускулна тъкан, тъй като в един момент и тя започва да се използва като източник на хранителни вещества. Това от своя страна води до по-малка нужда от горене на калории, използвани до преди това за поддържане на мускулната маса, а в последствие и по-лесно качване на килограми.

10 начина да забързаме метаболизма си – част 2
5 от 9 глас(а)

Включи се в дискусията по темата

avatar
  Получавай известия  
Известявай ме за

MED4MIN.com


Медицинската мрежа на България

Влез чрез